16.5.09

MALAM TRAJIDI - TRUMA RUMAH MASOK PENCURI

11/5/2009 - Jm 230 pagi ....Hingga kemasa ini aku masih mengalami truma kerana kejadian pencuri masuk kerumah dan kebilik tidurku...rasanya malam tu baru aja lelap selepas membaca novel RAHSIA HATI SOFEA....kira kira jam 2.00pagi tiba tiba aku terkejut bila suami ku bangun dan terus berlari keluar rumah melalaui pintu belakang yang setentang dengan pintu bilik tidur ku sambil menjerit jerit...aku pun terus melompat katil dan menyejar suami ku..sahingga kejalan besar yang ada lampu jalan.....sambil tangannya menunjukkan orang yang dikejar....barulah aku tahu rupanya suamiku menyejar pencuri yang masuk kebilik dan mengambil sebahagian barang barang berharga kami...aku fikir suamiku mengigau dan tersampok dalam tidur....aduh penatnya dan bertapa sakit kakiku selepas tu...sahingga sekarang aku masih truma dan ngeri bila terkenangkan kejadian itu..kalaulah ketika suami ku terjadi pencuri yang sedang berbongkok dilaci alamari ku itu membawa senjata....macamanalah agaknya.....kami nampak pencuri tu tapi tak larat nak kejar lagi.....aku pasti itu adalah budak dadah.....mereka lebeh senang mencuri dari membuat kerja kerja yang berfaedah.......aduhai remaja Malaysia.....mengapa sanggup jadi begitu.......?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan