2.10.09

Hobi dan Impian


Dalam hidup ini tidak semua perkara yang kita impikan tercapai begitu juga dengan doa...tidak semua doa akan dimakbulkan olih allah..satengah doa itu akan dibawa kehari kemudian..tetapi hamba allah kita harus sentiasa berdoa..kerana doa itu juga merupakan satu ibadah ......tiba tiba aku teringat kata kata ustat...malam ni aku agak resah dan tidak bolih nak tidor ...maklumlah dah tua .pastinya sakit lengoh lengoh tu memang ada..cuma kadang kadang aku tak layang sangat..selalunya bila aku resah dan bengang macamni aku akan mula membaca novel yang seronok seronok sekurang kurang aku akan tengelam dalam watak watak dalam novel tu jadi hilanglah segala stres dan ketepuan yang bersarang dalam otak ku.....bila dah hobi tu mulalah pantang ada novel keluaran baru aku akan beli walaupun aku adakalanya tidak ada masa untuk membacanya..jadi banyaklah susunan novel novel yang aku belum sempat baca..beli tetap beli..kalau tak beli aku akan teringat ingat sahingga tak bolih tidor....kalau bolih malam tu juga aku nak kekedai untuk membelinya...gilaaanak buat macamana ..itulah aku...simpanan novel novel ku telah mencecah ke 200 buah kesemuanya..dan aku berangan satelah aku bersara nanati aku inigin membuka cafe...atau kedai makan yang dilengkapi dengan perpustakaan sambil makan or minum sambil baca novel atau tengok majallah...atau buka nescery kanak - kanak yang dilengkapi dengan perpustakaan dan bacaan kanak kanak sebab anak bungsuku juga mempunyai hobi yang sama dengan mengkumpul buku komik doremon..walau dah masuk univisity pun dia masih suka baca doremon...entah apa yang istemawa katun jepun tu aku tak tahu..tapi aku sendiri suka tengok kisah doremon tu kat tv...katun betulll..heee..anak beranak sama aja....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan