1.10.09

Kenanagan bersama adik anakmenantu dan cucu

Kenanganku bersamamu...diwaktu engkau disampingku....duduk diatas kiri berbaju merah tu adik lelaki ku yang ketiga sementara yang duduk dihujong kiri bawah adik kedua perempuan.. aku merupakan anak sulong yang terdiri dari enam adik beradik empat perempuan dan dua lelaki..dua remaja tu adalah anak adik perempuan ku dan dua kanak kanak tu cucunya sementara wanita yang memegang anak tu adalah menantu dan cucuku....itulah kenangan kami bersama di raya tahun 2007 rasanya....bayangkanlah jika sunami melanda kita semua disini aku akan kehilangan mereka ..alangkah sedehnya...tak sampai hati nak tengok dan terlalu sebak rasanya bila mendengar tangisan kanak kanak dan mereka meraka yang dilanda sunami diSumantra dalam warta berita TV3 tadi...terlalu menyayat hatiku...Walaupun aku dilahirkan dalam keluaraga yang sederhana serta dibesarkan dalam seba kekurangan namun aku bersyukur kerana keadaan itu telah membuat aku berazam untuk mencapai impian kehidupan yang lebeh baik dan ingin keluar dari kepompong penderitaan dalam kehidupan...alhamdullah kini biarpun aku bukan jutawaan namum aku dapat menekmati kehidupan yang lebeh selesa secara sederhana...walauapapun sebenarnya banyak impianku yang belum terlaksana....esok aku sambong lagi kisah ini....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan